onsdag 2 maj 2007

Lilla torpet

På valborg invigdes torpet med en grillfest. Det grillades god korv, scampi och diverse vegogrejer och åts med coleslaw, bröd, lite guckor och röror. Det fina i kråksången var att jag själv kom sent till min egen fest och behövde inte fixa något alls, och framför allt inte maten. Dagen efter tog jag dock igen det med städning. Jag passade också på att kolla in mina "ägor" lite ordentligare. Potatis är satt och kommer väl förhoppningsvis upp lagom till midsommar. Rabarber, smultron och gräslök finns och även lite avsomnad timjan och rosmarin. Sen finns det en hel del oidentifierat som jag får undersöka närmare.

Är det inte idylliskt?

Här ska det komma potatis.

7 kommentarer:

K sa...

Det ser jättefint ut. Förutom disken. Men med lite hushållsnära tjänster så ordnar sig väl det också.

Louise sa...

Så sött! Disk är inte kul, jag föreslår att du kastar det smutsiga porslinet och köper nytt!

Jens sa...

Ni framhåller båda en väldigt tråkig syn på disk.

Louise sa...

Det är sant man kan ju också glädjas över att man har rinnande vatten när man ser diskberg!

Jessica sa...

Hade du rinnande vatten? Och värme? Jag hade fått uppfattningen att det var kallhyra.
Hoppas hursomhelst att du ska trivas :).
Har man haft party så har man haft party.

Jens sa...

Rinnande vatten finns men inget varmvatten. Toa finns och elelement. Det gör jag redan!

Anonym sa...

Omg!!!! Jag hade nästan glömt bort att Sverige är något sorts sagoland.