söndag 29 april 2007

Bloggträff och födelsedagspresent

Jag var på bloggträff igår för att grymmaste Gitto var i stan. Stellan och Helena som var med skrev så bra om det att jag nöjer mig med deras redovisningar. Kan som sagt var bara säga att det var ruskigt trevligt, alla borde pröva att gå på bloggträff!

Idag fick jag en försenad födelsedagspresent (jag fyllde år i november) av mina kära vänner Adam och Anna. Egentligen var dom många fler som hade skramlat ihop till ett flott restaurangbesök men dessa två underbara männsikor fick följa med som sällskap. Jag föreslog Manfreds och så blev det. Åh, det var så bra! Dom bjöd mig på en hel trerätters och först kom en tonfiskcarpaccio med basilikacreme och en liten aubergine- och chiligucka. Tonfisken smälte i munnen och rörorna mumsade man snabbt i sig med brödet som var till. Sen tog jag deras paradrätt - en enorm wienerschnitzel på kalv (så klart!) och smör- och persiljeslungad potatis. Efterrätten var gateau på vit choklad, en liten fet kaka och ägglikörglass på en liten fruktkompott. Allt var riktigt bra men förrätten var ändå en klass för sig.

Tonfiskcarpaccio. I högra hörnet skymtar en bonuspresent.


Den enorma wienerschnitzeln.

Desserten.

Apropå restauranger i Göteborg så läste jag i GP i helgen att det ska öppna en tapasbar på Berzeliigatan. Det är ingen vanlig spansk restaurang dock. Här kommer det att serveras internationell och framför allt svensk tapas såsom sill, löjrom och råbiff - fast i tapasformat. Jag tycker att det låter helt grymt och blir verkligen sugen på att gå dit. Extra kul är också att köksmästaren Frida Larsson är endast 21 år gammal. Jag blir så imponerad! Stället heter Taste International och öppnar inom kort.

6 kommentarer:

Jonas Bergroth sa...

Tack för sällskapet i lördags! Förb trevligt. Jag tror att stället på Berzeliigatan startas av folket på Staggan intill – där jag hängt sedan jag kom till stan för tio år sen. Vi kanske borde gå dit och utvärdera deras konster framöver.

Anonym sa...

Jag tackar också för sällskapet. Bör upprepas, absolut!

Husmodern sa...

Jens! Du ser ut som Moz!!
: )

Jens sa...

Jonas:
Tack själv! Ja, absolut, jag vill verkligen gå dit.

Stellan:
Jepp

Husmodern:
Är det en komplimang? Jag tar det som det :)

Husmodern sa...

Oh yes! Såklart!

Kristina Eriksson sa...

Skitkul med svensk tapas. Måste prövas!