torsdag 29 mars 2007

Dagens

Det pågår just nu en filminspelning i närheten och filmteamet har fått lov att använda mitt jobb som uppehållrum för lunch och toalettbesök. Det är en deckare av Helen Tursten som ska filmatiseras. Cateringfirman som fixar lunchen lyckades hälla ut någon unken sås alldeles utanför receptionen så stanken av bambafisk tvingade mig ut i vårsolen. Jag gick och tröståt lunch på Mae Krua på Andra Långgatan. Jag åt en Tom Ka Gai och det var verkligen superduper! Bästa thaimaten jag kan erinra mig. Ursäkta bildkvaliteten, jag skicka den direkt från mobilen.


9 kommentarer:

Louise sa...

Grattis på namnsdagen!
Jag känner igen det där, en massa folk som springer runt och stör en när man ska blogga!

Jens sa...

Tack! Jag hade helt glömt bort att jag har namnsdag idag, och det är det ingen annan som kommit ihåg förutom du.

Louise sa...

Hur kan du glömma det själv? Nu när du vet om den hur har du då tänkt att fira?

Jens sa...

Jag vet inte riktigt, har ingen kalender så jag brukar inte hålla koll på sånt. Har aldrig varit någon stor grej i min familj heller, man kunde på sin höjd bli hissad i luften när man var liten. Det är mat- och spelkväll ikväll igen så det får väl bli något extra gott för att fira, kanske ska jag be någon annan laga mat..?

Louise sa...

Att bli hissad är ju inte fy skam! Litar du verkligen på att det blir lika bra om någon annan lagar?

Jens sa...

Nej, jag gör ju inte det, jag skulle få panik av att bara stå och se på. Men jag har faktiskt outsourcat efterrätten på värden. Jag litar faktiskt på honom för han verkar ha gott in seriöst och börjat med dryck och valt recept efter det.

Louise sa...

Det är jobbigt att se vänner i köket som inte gör på mitt sätt, men jag försöker ibland att inte säga något och oftast så märker jag att det blir ganska bra ändå (men inte alltid dessutom blir det ju dåligt när jag gör ibland också).
Någon gång i framtiden ska jag också börja tänka på kombinationen mat och dryck (kanske något som jag redan borde tänka på men det blir så många fler beslut man måste ta då!)

Jens sa...

Det är överkurs för mig med. Min bror går en sommelierutbildning för sitt jobb så han ger mig mycket tips. Kan vara så himla gott när det klickar mellan mat och dryck!

Kristina Eriksson sa...

Himla bra med en gbg-mat-bloggare!! Detta måste prövas. Tack.